Menu

Pridobivanje aluminija

  1. Kamnino najprej preiščejo geologi, ki določijo, koliko boksita vsebuje.
  2. Ležišča boksita so navadno tik pod površino, zato je izkopavanje enostavno.
  3. Ruda iz rudnika potuje v obrat za predelavo, kjer iz nje odstranijo nečistoče. Tako dobimo aluminijev oksid ali glinico.
  4. Glinica nato potuje v obrate za elektrolizo.
  5. Elektroliza poteka v velikih jeklenih kadeh. Vsaka kad je obložena z grafitom, ki obenem deluje kot katoda. Anode pa predstavljajo veliki grafitni bloki, ki visijo v sredini kadi. Za elektrolizo se uporablja glinica, raztopljena v staljenem kriolitu (kriolit je aluminijeva spojina, ki močno zniža tališče). Ko skozi napravo steče električni tok, se kisik iz aluminijevega oksida zbira na ogljikovi anodi in tvori ogljikov dioksid, nastajajoča kovina pa je težja in se zbira na dnu posode. Iz štirih ton boksita dobimo dve toni aluminijevega oksida, iz tega pa eno tono aluminija. Po elektrolizi aluminij še očistijo na približno 99,9 odstotka čistoče.
  6. Kovino nato predelajo v oblike, primerne za potrebe druge industrije.

Zanimivosti

  • 4 tone boksitove rude - > 2 toni glinice - > 1 tona aluminija.
  • En kilogram aluminija, porabljenega za izgradnjo povprečno velikega tovornjaka, prihrani 28 kilogramov izpusta ogljikovega dioksida v okolje.
  • En kilogram aluminija, porabljenega za izgradnjo mestnega avtobusa, v povprečju prihrani 40-45 kilogramov izpusta ogljikovega dioksida.
  • Izdelki iz aluminija so lahki za popravilo.
  • Avtomobil Opel Vectra je zgrajen iz 180 kilogramov aluminija.
  • Avtomobil Audi A8 pa vsebuje 231 kilogramov aluminija.